A my? Jak widzimy siebie po latach i w latach czekania?

PREMIERA nr 4190

 

 

Każdy chciałby być syreną, opływać w dewizy i śpiewać

kuszące marynarzy songi, ale rodzina jest najważniejsza.

Odys wraca. Jego Itaka to Polska tuż po transformacji.

Antyk po wybuchu nuklearnym nieznanych wcześniej namiętności.

Przyglądamy się  tym czasom, bo są źródłem naszej tożsamości

i nowych podziałów: na tych, co nie widzą, na tych, co czekają,

na tych, co pragną i na tych, co nie czują.

 

 


Pracy nad spektaklem towarzyszyły regularne, otwarte próby z publicznością. Widzowie wystąpili w wyjątkowej roli konsultantów,aktywnie uczestniczących w procesie produkcji. Wspólne rozmowy między aktorami, realizatorami i publicznością pozwoliły przyjrzeć się materiałowi zakładającemu współuczestnictwo widzów i wpłynęły na jego ostateczny kształt. Tym etapem pracy opiekował się pedagog teatru – Sebastian Świąder.

 


 

Obsługa kaskaderska spektaklu:  Green Side Logo

 

 

Ważne informacje

  • spektakl przeznaczony dla osób powyżej 18 roku życia.

Udział w festiwalach i konkursach

  • Spektakl bierze udział w 24. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Michał Centkowski, Adam Karol Drozdowski, Andrzej Lis, Kamila Łapicka, Jakub Papuczys, Joanna Puzyna – Chojka

it_15lat___Light_mini logo-okwpsw kopia mkidn_01_cmyk

Bilety w cenach

  • I strefa 80 PLN normalny;
  • II strefa 70 PLN normalny;
  • I strefa 60 PLN ulgowy;
  • II strefa 50 PLN ulgowy;
  • Grupy powyżej 15 osób 50 PLN. Bilet dla opiekuna Grupy 5 PLN.

Recenzje

Aktorzy grają bardzo dobrze, nie gubią się w skomplikowanej frazie tekstu, dodają głębi i liryzmu wielu sytuacjom - jak choćby w pięknie zagranej przez Pawła Siwiaka i Teresę Kwiatkowską scenie powrotu Odysa do Penelopy.
Cieszę się, że wreszcie więcej swoich możliwości miała okazję pokazać Monika Roszko, która udowodniła już wielokrotnie, że potrafi doskonale dostroić się do formy poszczególnych spektakli, ale rzadko było widać jej indywidualność aktorską. Tutaj Roszko pokazuje, na co ją stać i tylko czekam, żeby zobaczyć więcej. Podobnie jak na dokonania Piotra Nerlewskiego, występującego gościnnie w roli Laertesa (ojca Odysa), subtelnie rozpierającego rolę między parodią a powagą. O Joannie Droździe nie ma co pisać, to trzeba zobaczyć.

Stanisław Godlewski, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/256573.html?josso_assertion_id=7F86D61CB2B641FF, 20 marca 2018