HYMN DO MIŁOŚCI na Athens & Epidaurus Festival

HYMN DO MIŁOŚCI na orkiestrę, chór pluszaków i innych to spektakl o Europie, która zwiera szyki. Kolejne narody podnoszą okrzyk: Oddajcie nam nasz kraj! A Polacy gorliwie stają w tym chórze.
To też spektakl o tym, że każdy naród lubi zapominać. A ludzie-bomby są już tak wkurzeni, że wybuchają. I w ten sposób wszystko się powtarza. Więc specjalnie dla nas chór zaśpiewa Piosenkę o Zapominalskim Narodzie:

PRAWDA jest taka, że ten NARÓD pozwolił na to by to się stało. Żeby umarły te Niektóre, te Wybrane dzieci, choć przecież to nie były jego dzieci, dzieci tego narodu. Ok. Więc w porządku. I w ogóle to nie był TEN kraj tylko TAMTEN: (wysoko i nisko) NIEMCY. I o tym nic nie wiemy. TEGO NIE WIDZIELIŚMY. Pewne fakty zostały dopasowane do potrzeb fabuły. I ponieważ NA WŁASNOŚĆ mamy od niedawna ten kraj i ten naród, więc walczymy, walczymy żeby to był NASZ kraj, nasza POLSKA, wyłącznie NASZA, NASZA WŁASNA. Więc teraz też nie możemy sobie pozwolić przyjąć tych Uciekających. Ach, nie możemy sobie pozwolić. Mamy dużo miejsca, ale nie wystarczająco dużo. Nic już nie wciśniemy. Kochajmy ich na ich własnej ziemi i w ogóle niech najpierw pomogą ci, co zawinili. A w dodatku wszyscy dostaliby nasze promocje na smartfony i wszystkie przeceny na wyprzedażach.
A My Polacy tak mamy…
GOŚĆ W DOM – BÓG W DOM
… lubimy niskie ceny!

HYMN do MIŁOŚCI zamyka europejski tryptyk reżyserki wokół MATKI COURAGE. Obraz orkiestry grającej w obozach Zagłady i temat Holokaustu staje się dla Górnickiej punktem wyjścia do poruszenia wątków narastających w Europie tendencji nacjonalistycznych i kryzysu migracyjnego. W libretcie do Hymnu… reżyserka demonstruje przemoc języka dzisiejszej polityki: sięga po szerzący się w Internecie język nienawiści, cytuje wypowiedzi fundamentalistycznych bojowników i terrorystów (m.in. fragmenty 2083. Europejskiej Deklaracji Niepodległości – manifestu Andersa Breivika, przemówienia przywódcy ISIS Abu-Bakra i Ben Ladena) wystąpienia polityków, i zderza je z popowymi piosenkami i frazami patriotycznych pieśni. Wykorzystuje muzyczne i rytualne struktury, przywołuje pieśni narodowe i fragmenty liturgii, żeby zapytać, gdzie prowadzi nas zlepiająca się z nich pieśń.

HYMNIE DO MIŁOŚCI komponuję potworny „Śpiewnik narodowy”, Przywołuję różne wersje hymnu, marsze, patriotyczne, religijne i ludowe pieśni – nasz wspólnotowy repertuar, który tak chętnie miksują dziś narodowi raperzy: OTO DZIŚ DZIEŃ KRWI I CHWAŁY!
W tej pracy cały czas towarzyszył mi też obraz obozowej orkiestry, która grała niemiecką klasykę, marsze i szlagiery z przedwojennych operetek. Więźniowie zmuszani byli do zbiorowego śpiewu. Muzyka brała udział w Zagładzie. Śledzę to przymierze pieśni i mordu.
Wierzę, że CHÓR jako figura zbiorowości potrafi pokazać, jak działają nieświadome mechanizmy zbiorowe. Jego pieśń ujawnia grozę wspólnoty spojonej miłością do ojczyzny zamieszkiwanej wyłącznie przez Swoich. Ojczyzny-rodziny, której trzeba zapewnić bezpieczeństwo i czystość, to znaczy pozbyć się wszystkich obcych ciał – innych ras, innych wyznań, innych orientacji. Taka miłość jest perwersyjną realizacją przykazania „Kochaj bliźniego swego, jak siebie samego”! To ona powołuje do działania Czyścicieli/Zbawicieli, którzy walczą o to, byśmy bez przeszkód mogli kochać naszych takich–jak–my braci.
„Musicie mnie czcić za moje siedemdziesiąt siedem ofiar – domaga się od nas Anders Breivik – Akcje takie, jak moja, ratują setki tysięcy istnień, które inaczej przepadłyby w czasie nadchodzących wojen domowych. Robię porządek ze światem. Przychodzę, żeby leczyć”. Breivik z uśmiechem powtarza, że jest całkowicie zdrowy, o czym świadczy cała historia naszej cywilizacji. Ma rację. Jak mamy odpowiedzieć na tą straszliwą logikę?
Marta Górnicka

W chórze śpiewają: aktorzy i aktorki Teatru Polskiego w Poznaniu, aktorzy i aktorki Chóru Kobiet, amatorzy z Poznania, dzieci, dorośli z zespołem downa, seniorzy.
koncept, reżyseria, tekst libretta: Marta Górnicka
muzyka: Teoniki Rożynek
choreografia: Anna Godowska
dramaturgia: Agata Adamiecka
scenografia: Robert Rumas
kostiumy: Anna Maria Karczmarska
lalki: Konrad Czarkowski (Kony Puppets)
reżyseria świateł: Artur Sienicki
produkcja: Izabela Dobrowolska, Agnieszka Różyńska
fotografie: Magda Hueckel

Obsada:
Sylwia Achu, Pamela Adamik, Anna Andrzejewska, Maria Chleboś, Konrad Cichoń , Piotr B. Dąbrowski, Tymon Dąbrowski , Maciej Dużyński, Anna Gierczyńska, Paula Głowacka, Maria Haile, Wojciech Jaworski, Borys Jaźnicki, Katarzyna Jaźnicka, Ewa Konstanciak, Irena Lipczyńska, Kamila Michalska, Izabela Ostolska, Filip Piotr Rutkowski, Michał Sierosławski, Ewa Sołtysiak, Ewa Szumska, Krystyna Lama Szydłowska, Kornelia Trawkowska, Anastazja Żak

Koproducenci: Fundacja CHÓR KOBIET, Teatr Polski w Poznaniu, Ringlokschuppen Ruhr, Maxim Gorki Theater
Partnerzy: Goethe-Institut, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
Projekt współfinansuje Urząd m.st. Warszawy, Kunststiftung NRW

Polska premiera odbyła się 21 stycznia 2017 w Teatrze Polskim w Poznaniu

 

Informacje o festiwalu na stronie internetowej Organizatora: greekfestival.gr/en/home

HYMN DO MIŁOŚCI w Nowym Teatrze w Warszawie

HYMN DO MIŁOŚCI na orkiestrę, chór pluszaków i innych to spektakl o Europie, która zwiera szyki. Kolejne narody podnoszą okrzyk: Oddajcie nam nasz kraj! A Polacy gorliwie stają w tym chórze.
To też spektakl o tym, że każdy naród lubi zapominać. A ludzie-bomby są już tak wkurzeni, że wybuchają. I w ten sposób wszystko się powtarza. Więc specjalnie dla nas chór zaśpiewa Piosenkę o Zapominalskim Narodzie:

PRAWDA jest taka, że ten NARÓD pozwolił na to by to się stało. Żeby umarły te Niektóre, te Wybrane dzieci, choć przecież to nie były jego dzieci, dzieci tego narodu. Ok. Więc w porządku. I w ogóle to nie był TEN kraj tylko TAMTEN: (wysoko i nisko) NIEMCY. I o tym nic nie wiemy. TEGO NIE WIDZIELIŚMY. Pewne fakty zostały dopasowane do potrzeb fabuły. I ponieważ NA WŁASNOŚĆ mamy od niedawna ten kraj i ten naród, więc walczymy, walczymy żeby to był NASZ kraj, nasza POLSKA, wyłącznie NASZA, NASZA WŁASNA. Więc teraz też nie możemy sobie pozwolić przyjąć tych Uciekających. Ach, nie możemy sobie pozwolić. Mamy dużo miejsca, ale nie wystarczająco dużo. Nic już nie wciśniemy. Kochajmy ich na ich własnej ziemi i w ogóle niech najpierw pomogą ci, co zawinili. A w dodatku wszyscy dostaliby nasze promocje na smartfony i wszystkie przeceny na wyprzedażach.
A My Polacy tak mamy…
GOŚĆ W DOM – BÓG W DOM
… lubimy niskie ceny!

HYMN do MIŁOŚCI zamyka europejski tryptyk reżyserki wokół MATKI COURAGE. Obraz orkiestry grającej w obozach Zagłady i temat Holokaustu staje się dla Górnickiej punktem wyjścia do poruszenia wątków narastających w Europie tendencji nacjonalistycznych i kryzysu migracyjnego. W libretcie do Hymnu… reżyserka demonstruje przemoc języka dzisiejszej polityki: sięga po szerzący się w Internecie język nienawiści, cytuje wypowiedzi fundamentalistycznych bojowników i terrorystów (m.in. fragmenty 2083. Europejskiej Deklaracji Niepodległości – manifestu Andersa Breivika, przemówienia przywódcy ISIS Abu-Bakra i Ben Ladena) wystąpienia polityków, i zderza je z popowymi piosenkami i frazami patriotycznych pieśni. Wykorzystuje muzyczne i rytualne struktury, przywołuje pieśni narodowe i fragmenty liturgii, żeby zapytać, gdzie prowadzi nas zlepiająca się z nich pieśń.

HYMNIE DO MIŁOŚCI komponuję potworny „Śpiewnik narodowy”, Przywołuję różne wersje hymnu, marsze, patriotyczne, religijne i ludowe pieśni – nasz wspólnotowy repertuar, który tak chętnie miksują dziś narodowi raperzy: OTO DZIŚ DZIEŃ KRWI I CHWAŁY!
W tej pracy cały czas towarzyszył mi też obraz obozowej orkiestry, która grała niemiecką klasykę, marsze i szlagiery z przedwojennych operetek. Więźniowie zmuszani byli do zbiorowego śpiewu. Muzyka brała udział w Zagładzie. Śledzę to przymierze pieśni i mordu.
Wierzę, że CHÓR jako figura zbiorowości potrafi pokazać, jak działają nieświadome mechanizmy zbiorowe. Jego pieśń ujawnia grozę wspólnoty spojonej miłością do ojczyzny zamieszkiwanej wyłącznie przez Swoich. Ojczyzny-rodziny, której trzeba zapewnić bezpieczeństwo i czystość, to znaczy pozbyć się wszystkich obcych ciał – innych ras, innych wyznań, innych orientacji. Taka miłość jest perwersyjną realizacją przykazania „Kochaj bliźniego swego, jak siebie samego”! To ona powołuje do działania Czyścicieli/Zbawicieli, którzy walczą o to, byśmy bez przeszkód mogli kochać naszych takich–jak–my braci.
„Musicie mnie czcić za moje siedemdziesiąt siedem ofiar – domaga się od nas Anders Breivik – Akcje takie, jak moja, ratują setki tysięcy istnień, które inaczej przepadłyby w czasie nadchodzących wojen domowych. Robię porządek ze światem. Przychodzę, żeby leczyć”. Breivik z uśmiechem powtarza, że jest całkowicie zdrowy, o czym świadczy cała historia naszej cywilizacji. Ma rację. Jak mamy odpowiedzieć na tą straszliwą logikę?
Marta Górnicka

W chórze śpiewają: aktorzy i aktorki Teatru Polskiego w Poznaniu, aktorzy i aktorki Chóru Kobiet, amatorzy z Poznania, dzieci, dorośli z zespołem downa, seniorzy.
koncept, reżyseria, tekst libretta: Marta Górnicka
muzyka: Teoniki Rożynek
choreografia: Anna Godowska
dramaturgia: Agata Adamiecka
scenografia: Robert Rumas
kostiumy: Anna Maria Karczmarska
lalki: Konrad Czarkowski (Kony Puppets)
reżyseria świateł: Artur Sienicki
produkcja: Izabela Dobrowolska, Agnieszka Różyńska
fotografie: Magda Hueckel

Obsada:
Sylwia Achu, Pamela Adamik, Anna Andrzejewska, Maria Chleboś, Konrad Cichoń , Piotr B. Dąbrowski, Tymon Dąbrowski , Maciej Dużyński, Anna Gierczyńska, Paula Głowacka, Maria Haile, Wojciech Jaworski, Borys Jaźnicki, Katarzyna Jaźnicka, Ewa Konstanciak, Irena Lipczyńska, Kamila Michalska, Izabela Ostolska, Filip Piotr Rutkowski, Michał Sierosławski, Ewa Sołtysiak, Ewa Szumska, Krystyna Lama Szydłowska, Kornelia Trawkowska, Anastazja Żak

Koproducenci: Fundacja CHÓR KOBIET, Teatr Polski w Poznaniu, Ringlokschuppen Ruhr, Maxim Gorki Theater
Partnerzy: Goethe-Institut, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
Projekt współfinansuje Urząd m.st. Warszawy, Kunststiftung NRW

Polska premiera odbyła się 21 stycznia 2017 w Teatrze Polskim w Poznaniu

Bilety: 50/35 zł
Wejściówki: 20 zł

Majowy koncert Orkiestry Antraktowej

14 maja 2017

g.17.00

Duża Scena

 

 

Już 14 maja 2017, Orkiestra Antraktowa Teatru Polskiego powróci na deski sceniczne w kolejnej odsłonie koncertu. Przygotowując się do udziału, zarówno w przedstawieniu „Malowany ptak” w reż. Mai Kleczewskiej, jak i operze „Suor Angelica”, Orkiestra jednocześnie pracowała nad koncertowym repertuarem, który z dumą zaprezentuje już w najbliższą niedzielę o godzinie 17.00 na Dużej Scenie Teatru.

W pierwszej części koncertu usłyszą Państwo suitę z baletu „Jezioro Łabędzie” Piotra Czajkowskiego.  Jest to najprawdopodobniej najbardziej rozpoznawalna muzyka baletowa tego kompozytora . Wspaniała instrumentacja, brzmienie i barwa orkiestry, a także przepiękne tematy i mnogość rozmaitych emocji sprawiły, że jest to także jedna z najważniejszych pozycji muzyki teatralnej w ogóle.

W drugiej części koncertu Orkiestra wykona najpiękniejsze fragmenty z XIX-wiecznych oper werystycznych. Na początku przypomnimy Państwu najbardziej poruszający fragment z opery „Suor Angelica” Giacomo Pucciniego – Intermezzo. Zaraz potem przeniesiemy się na Sycylię i opowiemy dramatyczną historię Turiddu i Santuzzy, czołowych postaci z opery „Cavaleria Rusticana” Pietro Mascagniego. W naszej interpretacji zabrzmi Intermezzo oraz Preludio  z tej krótkiej, bo jednoaktowej, ale jakże treściwej opery włoskiego kompozytora.

Jedno jest pewne:  w repertuarze koncertu odnajdą się zarówno osoby rozkochane w rosyjskim balecie, jak i amatorzy wzruszeń, których dostarczają włoscy mistrzowie opery.

Zapraszamy na Majowy Koncert!

 

Bilety w cenie 10 zł dostępne w kasie Teatru.

Kontakt:

Tel 61 852 05 41; 61 852 56 28;
E-mail rezerwacja@teatr-polski.pl

Bilet za 500 gr – Sceny myśliwskie z Dolnej Bawarii

Sceny myśliwskie z Dolnej Bawarii, 13.05.2017 godzina 19.00

 

„Bilet do teatru za 500 groszy”

13 maja 2017 r.

W tym roku Dzień Teatru Publicznego obchodzony będzie już po raz trzeci. Pomysł tego święta zrodził się w 2015 roku, kiedy teatr publiczny w Polsce – a więc teatr dostępny i mówiący w imieniu każdego – obchodził 250-lecie swojego istnienia. Majowa akcja biletu za grosze, w którą zaangażowało się 100 teatrów publicznych w całej Polski była jednym z najważniejszych wydarzeń obchodów i cieszyła się wielkim powodzeniem. Na widowniach zasiadło blisko 50 tysięcy widzów – także, a może przede wszystkim, tych, którzy do teatru zaglądają rzadko lub wcale. Ten entuzjazm udało się utrzymać w kolejnym roku i – o czym jesteśmy przekonani – uda się to także za kilka tygodni. Szczegółowe informacje na temat wszystkich granych w ramach akcji spektakli dostępny będzie od 13 kwietnia na przygotowanej z tej okazji stronie-kalendarzu www.dzienteatrupublicznego.pl oraz na stronie Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego.

 

  • Sprzedaż biletów na Spektakle może odbywać się wyłącznie w kasie Teatru.
  • Teatr ma prawo sprzedać jednej osobie fizycznej maksymalnie 2 bilety na wszystkie spektakle, które biorą udział w Wydarzeniu.

 

Kontakt
Tel 61 852 05 41; 61 852 56 28;
E-mail rezerwacja@teatr-polski.pl

 

 

it_logo_prevmkidn_01_cmyk

MALOWANY PTAK -pokazy warszawskie

MALOWANY PTAK wg J.Kosińskiego w reż. Mai Kleczewskiej

28,29,30 maja w TR Warszawa/ATM Studio, Wał Miedzeszyński 384

Hipnotyzujące obrazy tworzone przede wszystkim dzięki światłu Wojciecha Pusia, muzyka Cezarego Duchnowskiego, grana także na żywo przez Orkiestrę Antraktową Teatru Polskiego umieszczoną na najwyższym balkonie, odurzające zapachy rozpylane podczas niektórych scen – to wszystko niezwykle silnie oddziałuje na widza.[…]Cały zespół gra bardzo fizycznie, ze świadomością ciała, aktorzy są wyjątkowo plastyczni i dynamiczni. Zachwycający jest Michał Kaleta, szczególnie podczas sceny balu, gdzie niczym oszalały opowiada o jadących wagonach wypełnionych ludźmi. Świetny jest także Piotr B. Dąbrowski, który zdławionym głosem, niemal niesłyszalnie, wyrzuca z siebie wstrząsające świadectwo wojennego okrucieństwa.

/Stanisław Godlewski/

Zamiast feerii brutalności zobaczyliśmy przedstawienie w nastroju niemal elegijnym, wyrzekające się dosłowności, bez jednoznacznych oskarżeń przywołujące ciągle żywe poczucie winy za obojętność wobec Zagłady. Nie usłyszymy tu mocno brzmiących tez na temat polskiej za nią odpowiedzialności, bo nawet jeśli się pojawiają, Kleczewska natychmiast równoważy je sądami przeciwnymi. Czasem wydaje się wręcz, że celowo stępiła reżyserski pazur, aby nie zostać posądzoną o jednostronność spojrzenia. To dobrze, bo dzięki temu poznańskie widowisko ma szansę łączyć, a nie dzielić.

/Jacek Wakar/

„W „Malowanym ptaku” Kleczewska sięga po technologię wideo, próbując (wraz ze scenografem Wojciechem Pusiem) przełożyć surrealistyczne partie powieści na język obrazu. Stąd na ekranie widzimy pływające w wodzie kolorowe oczy czy scenę gwałtu dokonanego przez uzbrojoną w łomy i kije współczesną tłuszczę na występującej w powieści wiejskiej wariatce Ludmile. Gra ją w makabrycznie krwawej, a zarazem nieco jarmarcznej charakteryzacji Joanna Drozda. Skoro powieść to prawda artystycznej wizji, to również teatralne sceny mają przejaskrawiony i nieco nierzeczywisty wymiar, do kiczu włącznie.”

/Witold Mrozek/

BILETY:

Sprzedaż biletów: 

  • Kasa TR Warszawa

poniedziałek 11.00–16.00, przerwa 14.30
wtorek – niedziela 11.00–19.00, przerwa 15.00

ul. Marszałkowska 8
tel.: 22 480 80 08, kasa@trwarszawa.pl

  • Kasy Teatru Żydowskiego:

Klub Dowództwa Garnizonu, al. Niepodległości 141a

od poniedziałku do piątku: 11.00-14.00 oraz 15.00-18.00
sobota: 12.30-19.00, niedziela: 14.30-18.00

tel.: (22) 850 56 56, kasa@teatr-zydowski.art.pl

ul. Senatorska 35

od środy do soboty: 10.00-14.00 oraz 15.00-19.00
niedziela: 10.00-18.00

tel.: (22) 850 64 35, kasa@teatr-zydowski.art.pl

  • Kasa w ATM:

czynna w dniu spektaklu od g. 16.00 do 20.00

ATM Studio, Wał Miedzeszyński 384

 

Bilety nienumerowne: normalny 80 zł / ulgowy 50 zł / wejściówka 30 zł 

TRU, TRUK, TRUKAS! Opowieści dla Małych i Dużych

30 maja (wtorek), godz. 18.00, Piwnica pod Sceną

Zobacz Meksyk

TRU, TRUK, TRUKAS!

opowieści dla Małych i Dużych

 

Poznajcie Trukasa: ma długie uszy, potargane włosy i jest cały zielony. Trukas to potwór!
Potwór, który uwielbia się bawić, ale zawsze pakuje się przy tym w prawdziwe tarapaty.
Pora więc pokazać mu jak nie pomylić ołówka z ogonem smoka, jak najlepiej bawić się nocą i gdzie znaleźć najciekawsze historie.
Ale będzie zabawa!
Spektakl inspirowany książką meksykańskiego artysty Juana Gedoviusa pt. „Trucas”, w którym opowieści tworzą wyjątkową przestrzeń do wspólnej zabawy dla dzieci i dorosłych w każdym wieku.

Opowiada: Aneta Cruz-Kąciak

 

Zapraszamy dzieci od 5. roku życia i ich opiekunów.

Bilet wstępu w cenie 5 zł do zakupu w kasie Teatru bądź w serwisie bilety24.

Opowieści futbolowe – opowieści dla Małych i Dużych

16 maja (wtorek), godz. 18.00, Piwnica pod Sceną

Opowieści futbolowe

opowieści dla Małych i Dużych

 

Kiedy pada gol w wielkim meczu, gesty radości zwycięzców i rozpaczy pokonanych na zawsze zapisują się w futbolowej narracji, która natychmiast staje się opowieścią. Posłuchajcie historii o niesamowitych golach i legendarnych bohaterach. O golu Wielkiej Ciszy, o indiańskim dryblingu, o cudownych butach i śnie o Złotej Nike! Przeżyjmy razem jeszcze raz nieśmiertelne zagrania Garrinchy i Pelégo, Maradony i Messiego, Bońka i Lewandowskiego.

Opowieści futbolowe to spotkania odtwarzające sytuację z czasów, gdy całe rodziny, przyjaciele i sąsiedzi, dzieci i dorośli, gromadzili się przy radiowych odbiornikach, by w oczarowaniu słuchać głosu komentatora relacjonującego wydarzenia sportowe.

Opowiada: Jarosław Kaczmarek

 

Jarosław Kaczmarek jest zawodowym opowiadaczem. Wraz z przyjaciółmi z „Grupy Studnia O” opowiada dzieciom i dorosłym baśnie, legendy i historie współczesne. Sam mówi o sobie, że uprawia LITERATURĘ OPOWIADANĄ. W swojej twórczości nieustannie dokonuje przekładu opowieści zaczerpniętych z książek na język ustnej opowieści. I w drugą stronę – pisze książki tak, jakby były opowiadane na żywo.

Autor wypracował swój oryginalny, od razu rozpoznawalny styl opowiadania, poruszający wyobraźnię i emocje. – Opowieść powinna być jak dobry mecz! – mówi. W myśl tej zasady jego historie wyróżniają się przemyślaną kompozycją, dynamicznym rytmem akcji, wyrazistym rysunkiem bohaterów.

Jest autorem książek: „Gole wszech czasów” (Egmont 2016) i „Suarez. Nigdy nie będziesz sam” (Egmont 2017).

 

 

Zapraszamy dzieci od 5 roku życia i ich opiekunów.

Bilet wstępu w cenie 5 zł do zakupu w kasie Teatru bądź w serwisie bilety24.

TEATRANKI: Maskotki – poduszkowe psotki

14 maja, godz. 11.00

Maskotki – poduszkowe psotki

wiek: 18–36 miesięcy

 

Podusie, kocyki, mięciutkie maskotki, ale też szalone wyścigi i obrzucanie sztucznym puchem, a jakby tego było mało, to dodamy jeszcze maszynę do szycia!

To będzie dobra zabawa zarówno dla dzieci, jak i rodziców!

Zapraszamy na zabawy z poduchami i samoprzylepnymi piankami oraz na  masaże kolorowymi pacynkami. A na koniec ułożymy sobie ścieżkę sensoryczną i każda rodzina stworzy swoją własną maskotkę.

(Materiały wypełniające poduszki i maskotki będą antyalergiczne).

 

Prowadzenie: Agnieszka Cienciała i Marta Maksimowicz

 

 

 

 

Prowadzenie: Magdalena Pawelec

  • Prosimy o zabranie wygodnego stroju i obuwia na zamianę;
  • Informacje o projekcie i kontakt: sandra.lewandowska@teatr-polski.pl, tel. (61) 852 56 28 (wew. 13);
  • Bilet rodzinny dla jednego dziecka i jednego rodzica w cenie 10 zł do nabycia na portalu bilety24 oraz w kasie Teatru;
  • Informacje o biletach: Biuro Obsługi Widzów, tel. (61) 852 05 41, e-mail: rezerwacja@teatr-polski.pl;
  • Prosimy o zakup wejściówek najpóźniej dzień przed warsztatem.

Samorząd wobec instytucji sztuki

Debata z cyklu

Szumy, zlepy, ciągi…

Samorząd wobec instytucji sztuki

27 kwietnia 2017 (czwartek), godz. 19.00, Piwnica pod Sceną

 

Pomimo wielu analiz i badań dotyczących funkcjonowania pola sztuki oraz mapowania obszarów konfliktowych, wciąż jedna kwestia pozostaje poza systematycznym oglądem – relacje instytucji sztuki z samorządem. W ciągu ostatnich prawie dwóch dekad w wielu przypadkach nie były one szczególnie dobre, co kilka lat następuje kumulacja konfliktów – obserwujemy ją również obecnie.

Rozmowa będzie stanowiła próbę zdiagnozowania sytuacji i odpowiedzi na pytanie o źródła tego stanu rzeczy. Czy instytucje sztuki są obszarem szczególnego zaniedbania? Postaramy się prześledzić historie kilku wybranych konfliktów z ostatnich lat, w które były zaangażowane bezpośrednio uczestniczki spotkania, a których stroną były samorządy.

 

W spotkaniu udział wezmą:

  • Katarzyna Jankowska – zajmuje się programami edukacyjnymi w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, do 2010 r. pracowała w Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu.
  • Marzena Sadocha – do września 2016 r. dramaturżka w Teatrze Polskim we Wrocławiu.
  • Witold Mrozek – krytyk teatralny, dziennikarz kulturalny „Gazety Wyborczej”.

 

Prowadzenie:

Mikołaj Iwański – ekonomista, członek Komisji Krajowej Inicjatywy Pracowniczej oraz Obywatelskiego Forum Sztuki Współczesnej.

 

  • Bilety w cenie 1 zł dostępne w kasie teatru oraz w serwisie bilety 24
  • rezerwacja@teatr-polski.pl
  • tel 61 852 05 41; 61 852 56 28;