Elwira Janasik

(mezzosopran). Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Ryszarda Cieśli. Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Fundacji Pro Polonia Society.

Laureatka pierwszych miejsc na festiwalach i konkursach o zasięgu ogólnopolskim oraz międzynarodowym, m.in. III Ogólnopolski Festiwal Wokalny im. Marii Stankowej w Olsztynie, II Podkarpacki Konkurs Wokalny im. Barbary Kostrzewskiej, VI Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach, X Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. Franciszki Platówny we Wrocławiu. Zdobyła III nagrodę na IV Konkursie Wokalnym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy i III nagrodę na XIV Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym „W Kręgu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej” w 2013r . Otrzymała nagrodę dla najlepszego mezzosopranu na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Giulio Perottiego w Ueckermünde.
Debiutowała na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej jako Hermia w inscenizacji opery Benjamina Brittena „Sen nocy letniej” (reż. Beata Redo-Dobber, kierownictwo muzyczne Marta Kluczyńska). Wykonywała partie operowe Dorabelli w „Cosi fan tutte” W. A. Mozarta w Hiszpanii w Teatro Lope De Vega oraz w Stambule w Cemal Reşit Rey pod dyrekcją Juana Garcíi Rodrígueza w reżyserii Ryszarda Cieśli. Wzięła udział w inscenizacji opery „Koronacja Poppei” wykonując partię Ottavii C. Monteverdiego na scenie Teatru Collegium Nobilium w Warszawie.
Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Jan Krenz, Bogdan Olędzki, Jacek Rogala, Vladimir Kiradjiev, na scenach Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Świętokrzyskiej im. Oskara Kolberga w Kielcach, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie oraz Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy.
Brała udział w Programie Kształcenia Młodych Talentów „Akademii Operowej” w Teatrze Wielkim w Warszawie. Doskonaliła swoje umiejętności pod opieką znakomitych pedagogów i artystów sceny operowej – wokalistów, reżyserów, pianistów-korepetytorów, lingwistów i specjalistów psychofizycznych technik wokalnych; wśród wykładowców są takie osobistości jak: Josephine Barstow Anita Garanča, Olga Pasiecznik, Paola Larini, Rebecca Meitlis, Maria Nikitina i Andrejs Žagars.
W sezonie 2014/2015 współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi. Śpiewała partie Jadwigi w Strasznym Dworze S. Moniuszki (reż. Krystyna Janda pod batutą Piotra Wajraka). Wykonywała również partię Mary w „Holendrze Tułaczu” R. Wagnera (reż. Herbert Adler, kierownictwo muzyczne Eraldo Salmieri) oraz partię Mirabeli w „Baronie Cygańskim” J. Straussa (reż. Tomasz Konina, kierownictwo muzyczne Bassema-Akiki). Obecnie współpracuje z Operą Bałtycką. Wystąpiła w przedstawieniu „Straszny dwór” jako Jadwiga w reżyserii Marka Weissa pod dyrekcją Tadeusza Kozłowskiego. W Teatrze Polskim w Poznaniu występuje w spektaklu „Trojanki” w reż. Kamilii Michalak (Kasandra).
W 2013 roku otrzymała dyplom Międzywydziałowego Podyplomowego Studium Pieśni. Uczestniczyła w kursach prowadzonych m.in przez Ewę Podleś, Jerzego Artysza oraz Macieja Pikulskiego.
W 2014 nagrała płytę Pieśni Stanisława Moniuszki z Jolantą Pawlik wydaną przez DUX.

Obecnie gra w następujących spektaklach: