Czarno-biała fotografia. Uśmiechnięty mężczyzna z zarostem wpatruje się w obiektyw. Ubrany jest na czarno. Na zdjęciu: Piotr B. Dąbrowski.

Piotr B. Dąbrowski

Absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, 2004)

W sezonie 2003-2004 aktor Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku.

Od 2004 do 2009 aktor Teatru Baj Pomorski w Toruniu, gdzie zagrał w spektaklach: „Kandyd, czyli optymizm” Voltaire’a w reż. Pawła Aignera (Kandyd), „Ubu Król, czyli Polacy”Alfreda Jarry’ego w reż. Zbigniewa Lisowskiego (Mistrz Ceremonii), „Pinokio” Carla Collodiego w reż. Pawła Aignera (Pinokio), „Cudowna lampa Aladyna” wg Bolesława Leśmiana w reż. Petra Nosalka (Wezyr), „Podróże Guliwera” Jonathana Swifta w reż. Ondreja Spisaka (Guliwer), „Opowieści wigilijnej” wg Charlesa Dickensa w reż. Czesława Sieńko (Duch Marleya).

Zagrał gościnnie w „Ofierze Wilgefortis” w reż. Piotra Tomaszuka w Teatrze Wierszalin oraz „Bracie naszego Boga” w reż. Pawła Aignera w Teatrze Rampa.

W Teatrze Polskim w Poznaniu od 2010 r. Można go było zobaczyć w „Pomórniku. Kryminale ekologicznym” Olgi Tokarczuk w reż. Emilii Sadowskiej (Czarny Płaszcz / Wnętrzak), „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Woland), „Ich czworo. Obyczaje dzikich” Gabrieli Zapolskiej w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Fedycki – Kochanek), „Chłopcu malowanym” Piotra Rowickiego w reż. Piotra Ratajczaka (Żołnierz 2), „Wiecznym kwietniu” Jarosława Jakubowskiego w reż. Agnieszki Korytkowskiej-Mazur (Areczek), „Balladynie” Marcina Cecko w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego (Kirkor), „Trupie” Erica Coble’a w reż. Pawła Szkotaka (Dougie), „Amadeuszu” Petera Shaffera w reż. Pawła Szkotaka (Venticelli I), „Otellu” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Cassio, zastępca Otella), „Operze za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reż. Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Jackie Brown), „Samobójca” Nikołaja Erdmana w reż. Grigorija Lifanowa (Siemion Siemionowicz Podsiekalnikow), „Śmierć pracownika” Michała Kmiecika w reż. Iwo Vedrala (w sprawie pracy), „Hamlet” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Rosencrantz), „Mizantrop” Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego w reż. Kuby Kowalskiego (Akast), „Granica” Zofii Nałkowskiej w reż. Szymona Kaczmarka (Zenon Ziembiewicz, dziennikarz, prezydent miasta), „Konstelacje” Nicka Payne’a w reż. Agaty Biziuk (Roland), „Demokracja” Michaela Frayna w w reż. Pawła Szkotaka (Arno Kretschmann).

Wideo