Czarno-biała fotografia. Mężczyzna patrzy prosto w obiektyw. Jest ubrany na czarno. Na zdjęciu: Piotr Kaźmierczak.

Piotr Kaźmierczak

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie (1994).

Współpracował z Teatrem Studyjnym `83 w Łodzi, Teatrem Nowym w Łodzi oraz Teatrem Rh+ we Wrocławiu. W 1999 roku współtworzył zespół niezależnego Teatru Yest w Łodzi.

Od 2000 roku związany z Teatrem Polskim w Poznaniu.

Jego bardziej znaczące role to: Billy Bibbit w „Locie nad kukułczym gniazdem” wg K. Kesey`a, Cuccuredu w „Przedstawieniu pożegnalnym” P. Mullera (reż. Z. Jaskuła – Srebrna Łódka 1995/1996), Bob w „Splendid`s” J. Geneta (reż. A. Urbański), Kleant w „Chorym z urojenia” Moliera (reż. M. Siudziński), Pankracy w „Nie-Boskiej komedii” Z. Krasińskiego (reż. Z. Jaskuła – Srebrna Łódka 1996/1997), Faust w „Fauście” Goethego (reż. Z. Jaskuła), Kreon w „Antygonie” Sofoklesa (reż. G. Szwalbe).

Brał udział w takich spektaklach jak: „Dziady ” Adama Mickiewicza w reż. M. Prusa (Frejend), „Książę Niezłomny” Calderona / Słowackiego w reż. P. Łysaka (Król Alfons), „Krąg personalny 3:1” L. Norena w reżyserii P. Chołodzińskiego (Bezrobotny), „Entartete Kunst” I. Villqista w reż. autora (Oficer I), „Helmucik” I. Villqista w reż. P. Łysaka (Rotmistrz), „Roberto Zucco” B.-M. Koltesa w reż. P. Wodzińskiego (Brat), „Płatonow i inni” wg Antona Czechowa w reż. P. Kruszczyńskiego (Bugrow), „Stary Franka Hernera” Jánosa Háya w reż. Iwony Kempy (Béla Krekács), „Zemsta” Aleksandra Fredry w reż. Piotra Cieplaka (Rejent), „Biesy” Fiodora Dostojewskiego (Aleksiej Kiryłow), „Proces” Franza Kafki (Block), „Wyszedł z domu” Tadeusza Różewicza (Henryk), „Gdy rozum śpi, budzą się demony” Antonio Buero Vallejo (Duaso) w reż. Marka Fiedora, „Zwał” wg Sławomira Shutego w reż. Emilii Sadowskiej (Bigos), „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza w reż. Artura Tyszkiewicza (Hopek, Żebrak), „Szarańcza” Biljany Srbljanović w reż. Pawła Szkotaka (Milan), „Martwa Królewna” Nikołaja Kolady w reż. Pawła Szkotaka (Witalij), „Pomórnik. Kryminał ekologiczny” Olgi Tokarczuk w reż. Emilii Sadowskiej (Dentysta), „Przyjaciel” Radosława Paczochy w reż. Krzysztofa Rekowskiego (Śledczy), „Portugalia” Zoltana Egressyego w reż. Iwony Kempy (Burak), „Krawiec” Sławomira Mrożka w reż. Artura Tyszkiewicza (Onucy), „Mistrz i Małgorzata” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Bengalski / Doktor Strawiński / Bufetowy Sokow / Nikołaj Iwanowicz), „Ocalenie” wg „Letników” Maksyma Gorkiego oraz „Stalkera” i „Ofiarowania” Andrieja Tarkowskiego w reż. Macieja Podstawnego (Aleksander), „Balladyna” Marcina Cecko w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego (Grabiec), „Amadeusz” Petera Shaffera w reż. Pawła Szkotaka (Baron Gottfried van Swieten), „Otello” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Gratiano, brat Brabantia), „Opera za trzy grosze” Bertolta Brechta z muzyką Kurta Weilla w reż. Pawła Szkotaka, kierownictwo muzyczne Agnieszka Nagórka (Jonatan Jeremiasz Peachum), „Samobójca” Nikołaja Erdmana w reż. Grigorija Lifanowa (Aleksandr Pietrowicz Kałabuszkin), „Hamlet” Williama Szekspira w reż. Pawła Szkotaka (Klaudiusz, król Danii),  „Szczaw, frytki” Zoltána Egressyego we własnej reżyserii (Sędzia liniowy I), „Mizantrop” Julii Holewińskiej i Kuby Kowalskiego w reż. Kuby Kowalskiego (Alcest), „Reisefieber, czyli podróż w nieznane” Piotra Rowickiego w reż. Piotra Ratajczaka (Duduś 2 / Kazik), „Demokracja” Michaela Frayna w w reż. Pawła Szkotaka (Herbert Wehner), „Szczaw, frytki” Zoltán Egressy w reż. Piotra Kaźmierczaka.

Wideo