Reżyseria
Konrad Marek Cichoń
Dramaturgia
Andrzej Błażewicz
Scenariusz
Andrzej Błażewicz i Konrad Marek Cichoń
Scenografia i kostiumy
Bartosz Gorockiewicz
Choreografia
Bartosz Dopytalski
Muzyka
Paulina Ferno Frąckowiak
Projekty video
Maja Kaczmarzyk
Asystentka reżysera
Ara Aleksandra Błaszkowska
Projekty aplikacji mobilnej
Bartosz Gorockiewicz, Mikołaj Henzel, Wit Piwecki, Aleksander Nowicki
Inspicjentka
Magdalena Matusewicz
Premiera
01-03-2024
Scena:
Malarnia
Czas trwania
2 godziny
Liczba przerw
0

Obsada

Konsultacje naukowe:
dr hab. Bartosz Mika, profesor Uniwersytetu Gdańskiego, Instytut Socjologii
dr hab. Przemysław Nosal, profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Socjologii

Identyfikacja graficzna spektaklu – Katarzyna Łada-Palczewska

UWAGA!
Podczas spektaklu używane są wulgaryzmy, głośna muzyka, ostre, zmieniające się światła i stroboskop.

PREMIERA 4215

„Delivery Heroes. Bohaterowie na wynos”, to spektakl skoncentrowany wokół doświadczenia bycia kurierem – dostawcą jedzenia oraz relacji użytkowników i pracowników aplikacji oferującej usługi dostarczania produktów klientom wprost pod ich drzwi.

Kurierzy zostają wciągnięci w szalone wyzwanie. Do wygrania są ogromne pieniądze – trzeba jedynie z pełnym entuzjazmem zaangażować się w coraz to bardziej absurdalne zadania proponowane przez organizatorów. Świat pracy, aplikacji i prywatność zaczynają zlewać się w jedną, nierozróżnialną od siebie całość.

Równolegle tli się potencjał strajkowy.

Obcy sobie ludzie, których widzimy w trakcie intymnych rozmów, w ich codzienności stają przed wyborem: czy skonsolidować się, utworzyć wspólnotę i zawalczyć o swoje prawa pracownicze czy dalej tkwić w samotnej, nieludzkiej rywalizacji opartej na nierównych zasadach.

Perspektywa kurierów unaocznia dużo szerszy kontekst społeczny i stanowi punkt wyjścia do postawienia pytań o sposób, w jaki wszyscy korzystamy z zaprojektowanych dla nas aplikacji. Pytań o warunki pracy, status społeczny osób pracujących dla cyfrowych gigantów. Pytań o warunki ekonomiczne, a więc o realia życia w warunkach transnarodowego, cybernetycznego kapitalizmu, w których pracodawcą lub zleceniodawcą staje się nie osoba fizyczna lub osoba prawna, a fantom w postaci algorytmu.

 

Masz dwie możliwości uczestnictwa w spektaklu „Delivery Heroes. Bohaterowie na wynos”

  • Opcja pierwsza

Od obsługi widowni dostaniesz przygotowany specjalnie na potrzeby spektaklu telefon z wgraną aplikacją, która pozwoli Ci wpływać na losy bohaterek i bohaterów oraz na chwilę wejść w rolę klienta lub kuriera i wykonać łatwe zadanie, aby odnaleźć swoje miejsce na widowni. Aplikacja jest prosta i intuicyjna – gorąco zachęcamy do skorzystania właśnie z tej opcji.

W celu skorzystania z telefonu otrzymasz oświadczenie (możesz je też pobrać ze strony i przyjść z gotowym) do wypełnienia, w którym będziemy zbierać Twoje dane osobowe w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń w przypadku uszkodzenia/utraty sprzętu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POBIERZ OŚWIADCZENIE

 

  • Opcja druga   

Jeśli nie chcesz używać telefonu, powiedz o tym obsłudze widowni. Wtedy od razu dostaniesz numer swojego miejsca. Brak telefonu w żaden sposób nie przeszkodzi Ci w oglądaniu spektaklu, razem ze wszystkimi będziesz śledził przygody kurierek i kurierów.

 

Przydział miejsc na widowni

„Delivery Heroes. Bohaterowie na wynos” to spektakl wyjątkowy. Może zdarzyć się tak, że nie będziesz siedzieć obok osoby, z którą przychodzisz do teatru, ponieważ wybraliście na początku różne ścieżki doświadczenia. Potraktujcie to jako przygodę, po spektaklu podzielcie się swoimi perspektywami i emocjami.

Jeśli coś jest dla Ciebie niejasne, chcesz zadać pytanie lub uzyskać pomoc skontaktuj się z Biurem Obsługi Widzów.

 

 

 

Spektakl bierze udział w 30. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Piotr Hildt, Anna Jazgarska, Szymon Kazimierczak, Andrzej Lis, Wanda Świątkowska.

 

 

 

Mecenasi spektaklu

 

 

 Partnerzy spektaklu

 

 

Recenzje

Kolejna premiera Teatru Polskiego to znakomicie skonstruowany, świetnie zagrany, mądry spektakl o świecie, w jakim żyjemy (nawet jeśli nie jesteśmy dostawcami jedzenia). Energią i zaangażowaniem przypominał mi spektakle polskich teatrów alternatywnych z czasów przełomu. W moim prywatnym języku jest to wielki komplement.

Joanna Ostrowska, https://kulturaupodstaw.pl/ludzie-z-aplikacji/, 28 marca 2024

Równie ważnym bohaterem poznańskiego spektaklu, jak jego ludzcy bohaterowie, jest nieludzki, pozornie milczący antagonista – system późnego kapitalizmu, który niczym Wielki Brat nieustannie czuwa, obserwuje i kontroluje każdą sferę życia. To bohater, który nie daje odpocząć, zasnuwa rzeczywistość swoją aurą i nie daje o sobie zapomnieć. Ostatnie słowa prowadzących przenoszą część odpowiedzialności za podtrzymywanie tego porządku na nas: widzów i konsumentów. Nie uważam, że wystarczy to do zrzucenia winy z ramion globalnych korporacji. Jednak prowokowana tak refleksja zasilać może impuls zmiany. Ta zaś dokonać się może się jedynie poprzez wspólny, solidarny opór wobec mechanizmów wyzysku.

Adam Jaźwiński, https://czaskultury.pl/artykul/ciche-dostawy-szczescia/,

Spektakl Cichonia może spełnić istotne zadanie edukacyjne, nie tylko jako źródło informacji, ale też przedstawienie satysfakcjonujące młodszą część teatralnej widowni, od której obecności w teatrze zależeć może już wkrótce przyszłość tej sztuki.

Piotr Dobrowolski, https://www.poznan.pl/mim/wortals/cik/news,1200/zobaczyc-niewidzialnych,225900.html, 5 marca 2024