Reżyseria
Joanna Drozda
Scenografia i kostiumy
Robert Karger
Muzyka i aranżacje
Michał Łaszewicz
Ruch sceniczny
Justyna Białowąs
Asystent reżysera
Piotr Kaźmierczak
Projekt i realizacja lalek
Olga Ryl-Krystianowska
Inspicjent
Magdalena Matusewicz
Koordynator projektu
Katarzyna Pajzderska
Premiera
12-02-2016
Scena:
Piwnica pod Sceną
Czas trwania
2 godz. 15 min.
Liczba przerw
1
Tagi
Dorośli

Trupa w składzie: Sylwia Achu, Barbara Prokopowicz, Kornelia Trawkowska, Elżbieta Węgrzyn, Przemysław Chojęta, Piotr B. Dąbrowski, Bartosz Dopytalski. Andrzej Iwanowski, Piotr Kaźmierczak, Arkadiusz Kowalski, Michał Łaszewicz, Jakub Papuga, Piotr Trojanowski, Wiesław Zanowicz.

To azyl w niespokojnych czasach

EXTRAVAGANZA o miłości

noc w teatralnych zakamarkach, orkiestra na żywo, bufet z wyszynkiem, tingel-tangel, pantomima, taniec, piosenki, burleska, klasycy literatury, ciało, miłość, rozwibrowane zmysły, tresowane koziołki, nienajlepsze sztuczki magiczne, pierwszy kieliszek gratis, mile widziany ekstrawagancki strój

Wyłącznie dla widzów dorosłych. 

Niech EXTRAVAGANZA trwa całą noc!

 

EXTRAVAGANZA to azyl w niespokojnych czasach. Miejsce, do którego schodzi się, żeby odnaleźć wolność – ciała i umysłu, a także szansa, aby na powrót odzyskać zdolność do nieskrępowanego fantazjowania na temat otaczającej nas rzeczywistości. W Piwnicy pod Sceną gromadzą się marzenia, te niewypowiedziane, wstydliwe, na co dzień skrywane obsesje i fascynacje, którym wreszcie można pozwolić dojść do głosu. Schodzimy pod ziemię, żeby poczuć się dobrze ze sobą.

W EXTRAVAGANZIE każdy spełnia swoje marzenia: w ciele, w słowie, w piosence czy szpagacie. To podziemna inicjatywa, która proponuje pakt z widzem – zaproszenie do wspólnego mierzenia się z tabu marzeń i odkrywania nas samych, pięknych i podłych, do obcowania z naszymi najgorszymi lękami i najlepszymi grzechami. Tu spotkają się najpiękniejsze i najszczersze wersje nas samych, przy szampanie i śledziu, przy odgłosach artystów i dźwiękach orkiestry na żywo!

W barze płatność tylko gotówką.

Bufet z wyszynkiem przygotuje KUCHNIA DLA DRAGONA a TOGA serwować będzie najlepsze ostrygi w mieście.

 

Bilety w cenach: 150 PLN

Wideo

Recenzje

Twórcy „Extravaganzy” w Teatrze Polskim zaryzykowali. I się udało! Po raz pierwszy od dawna poznaniacy sami z sobą robią porządek. Domestosem, Ludwikiem i Vanishem. Wymiatają kąty, zaglądają pod dywany. Radośnie i z pieśnią na ustach. W peniuarze i koronkowej bieliźnie. W tangu i kankanie. Przy szampanie i śledziu. Otwierają szeroko okna, wietrzą wieloletni zaduch, biorą głęboki oddech, by pośmiać się z samych siebie. (...) Znakomite teksty, muzyka na żywo, dynamiczne „numery” i świetni aktorzy (wśród nich ci, których kabaretowe talenty dotąd pozostawały raczej głęboko ukryte) - to wszystko decyduje o tym, że poznańska „Extravaganza” jest po prostu skazana na sukces.

Sylwia Klimek, kultura.poznan.pl, 15 lutego 2016

„Extravaganza” to erotyczne rozpasanie bez granic. Spektakl grany jest w podziemiach Polskiego po godz. 22 (gdy porządni poznaniacy już śpią), na niedużej scence, przy stolikach (zamiast tradycyjnej widowni) i dobrze zaopatrzonym barze. Czego więcej chcieć? Tylko rozkosznych uniesień. I to dostajemy - lekki, dowcipny, pikantny i wyuzdany show, w którym znakomicie odnaleźli się zarówno aktorzy Teatru Polskiego, jak i ci, którzy wystąpili gościnnie. (...) W spektaklu obśmiewane jest wszystko i wszyscy, od lokalnego podwórka zaczynając (...), na zabawach erotycznych kończąc (brawurowa instrukcja pieszczot oralnych).

Mike Urbaniak, „Wysokie Obcasy”, 5 marca 2016

Miejscy urzędnicy, nobliwi poznańscy przedsiębiorcy i artystyczna bohema tańczący i pijący razem szampana w teatralnej piwnicy? To nie sen wariata, a całkiem realny scenariusz najnowszego widowiska w Teatrze Polskim.Na scenie przy ul. 27 Grudnia wskrzeszają gatunek, który swoimi korzeniami sięga połowy XIX w. Nazwy "extravaganza" używano w odniesieniu do słowno-muzycznych widowisk z elementami rewii, baletu i cyrku, zanim jeszcze narodził się musical.

Marta Kaźmierska, Gazeta Wyborcza - Poznań nr 35/ Co Jest Grane, 12 lutego 2016