List otwarty do Iwana Wyrypajewa
Halo Ziemia? Halo Ziemia? Odbiór.
Wiadomość do Iwana Wyrypajewa. S.O.S. S.O.S.! Odbiór. Znaleźliśmy się w kapsule energetycznej tekstu pt. „UFO”! Zaatakował nas silny deszcz słów. Powtarzamy: silny deszcz słów! Odbiór… Odbiór? Odbiór!!! Spotkał się Pan z czternaściorgiem osób i stwierdził, że czwórka z nich nie była jednak całkiem normalna. Odbiór? Nienormalni? Odbiór! Widzieli UFO? Odbiór. Czternaście osób widziało UFO! Odbiór. Część z nich jest wśród nas? Odbiór. KTO? KTO? Pytanie: a kto z nas jest normalny? Odbiór.
Szukamy! Odbiór.
Twórcy spektaklu.
Spektakl powstał w ramach Pracowni Inicjatyw Aktorskich (PiniA).
Recenzje
Wyrypajew wykorzystuje podstawową technikę storytellingu, by przekazać własne poglądy na świat. Choć czasami natchniony ton dramatu może razić nadmiernym moralizatorstwem, to nie da się ukryć, że „UFO” jest niezwykle sprawnie napisane, a fraza i używane przez autora metafory wpływają na widza. Aktorzy podają tekst zrozumiale i docierają z przekazem do publiczności, nierzadko dystansując się od granych postaci. Najlepiej radzi sobie Paweł Siwiak, który tworzy trzy zupełnie odmienne kreacje, a jednocześnie jest w swych rolach oszczędny, opiera się pokusie nadmiernej egzaltacji (której czasem ulegają pozostali aktorzy).
Muzyka Krzysztofa Nowikowa dookreśla bohaterów i pełni funkcję przerywnika między kolejnymi „spowiedziami”. Dziesięć wyznań na temat kontaktu z pozaziemską cywilizacją przybiera formę specyficznego dekalogu dla współczesności. (...) Przewrotny finał nie pozwala na banalne przesłanie.
Stanisław Godlewski, Gazeta Wyborcza, 8 czerwca 2015