Krystian Durman
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, filia we Wrocławiu /2016/
Na III roku studiów zadebiutował w roli Lorenza w Kupcu Weneckim Williama Shakespeare’a w reż. Adama Nalepy na scenie Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu podczas 54. Kaliskich Spotkań Teatralnych (2014).
W spektaklu dyplomowym Wesele Stanisława Wyspiańskiego w reż. Moniki Strzępki zagrał role Księdza, Ojca i Nosa, za które otrzymał wyróżnienie na XXXIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi (2015).
Kolejna kreacja aktorska – Woźnego w przedstawieniu Umarła Kasta w reż. Iwony Jery w Teatrze Nowym w Krakowie (2016) – przyniosła mu stypendium promocyjne „Nowy Kraków”, które zaowocowało nową produkcją na deskach wspomnianego teatru, również z jego udziałem: Wszystkie Misie Lubią Miód w reż. Mikity Valadzko (2016).
W Starym Teatrze Krystian Durman zadebiutował w podwójnej roli Brata McDonalda oraz przedstawiciela grupy „Lesbian and Gays Support The Miners” w Triumfie woli Pawła Demirskiego w reż. Moniki Strzępki (2016). Nie są to jednak wszystkie grane przezeń postaci, które przykuwają uwagę widzów przedstawienia. „W innym momencie – pisze Katarzyna Oczkowska – wciela się w on w prychającego i wierzgającego kopytkami ogiera, na którego grzbiecie mongolski chłopiec ma wygrać wyścig zapewniający przetrwanie jego wioski. Biegający po scenie kompulsywny dziewięciolatek w futrzanej czapie (…) dobrze wiedział co robi, bo kogo taki narwany koń nie poprowadziłby do zwycięstwa?”
Pierwszy sezon aktora w Starym Teatrze przyniósł jeszcze jedno wyzwanie – rolę Jaśka, graną wraz z Andrzejem Kozakiem, w głośnym Weselu Jana Klaty (2017). Ta postać, rozdwojona na dwóch bardzo odległych wiekowo wykonawców z przejmującą namacalnością uzmysławia nam niezmienne trwanie naszego polskiego chocholego tańca.